با انگشت‌های سئو بیشتر آشنا شوید

تعداد زیادی عبارت می‌شناسیم که مخفف آنها بیشتر در میان ما جا افتاده. در تبلیغات آنلاین هم سئو یکی از این مخفف ها است که در حقیقت از عبارت Search Engine Optimization گرفته شده است. سئو در حقیقت شامل یک سری فرآیند است که مجموع این فرآیند ها باعث بهبود وضعیت رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجوگر می‌گردد. البته همیشه لازم نیست که همه فرآیندها را برای سئو وب‌سایت خود بکار ببرید.

 

با تحقیق در زمینه کلمات کلیدی کار خود را آغاز کنید:

یک سئو استراتژی موفق فقط به واسطه کلمات کلیدی تحقق می‌یابد. شما باید دریابید که مخاطبان‌تان چه چیزی را جستجو می‌کنند تا بتوانید خود را در نتایج جستجو آنها بگنجانید. با انجام این عمل، می‌توانید در بهبود رتبه وب‌سایت خود هم تاثیر مثبت بگذارید.پس از استخراج این کلید واژه‌ها، باید دریابید که این واژه ها را باید در کجا قرار دهید صفحه وب‌سایتتان قرار دهید. چند افدام پایه برای پیاده سازی روی وب‌سایت وجود دارند که به واسطه آنها می‌توانید به خوبی در فرآیند سئو پیش روی کنید.

 

کلیدواژه های خود را در کجا قرار دهیم؟

انگشت‎‌های سئو در حقیقت همان پنج جایی از صفحه هستند که کلیدواژه ها جای می‌گیرند:

– تیتر صفخه

– URL

– تگ H1

– نام تصویر به کار رفته

– متن جایگزین

 

مطمئن باشید که پس از قرار دادن کلیدواژه ها در این پنج جا، به مرور مدت شاهد تغییر وضعیت وب‌سایت خود در موتورهای جستجو خواهید بود.

در ادامه، اینفوگرافیکی آورده ایم که در آن اطلاعات تکمیلی در مورد این پنج مورد وجود دارد.

دست خود را در دست سئو قرار دهید

همه کسب‌وکار ها دوست دارند که وب‎‌سایتشان، رتبه بهتری در موتورهای جستجو به خصوص گوگل پیدا کند و به همین دلیل به بهینه سازی موتورهای جستجو یه همان سئو رو می‌آورند. البته برای تحقق این مهم نیازی نیست که یک فرد بسیار حرفه ای در حوزه سئو باشید. شما می‌توانید برای آغاز، پس از استخراج کلیدواژه های خود، آنها را در پنج جای مشخص قرار دهید که به پنج انگشت سئو شهرت دارند.

شما می‌توانید با بهره‌وری از این استراتژی به سرعت متوجه بهبود رتبه خود در موتورهای جستجوگر شوید:

 

۱. عنوان صفحات: عنوان هر صفحه در باریکه بالای مرورگر شما قرار می‌گیرد و باید در هر عنوان، حداقل یکی از کلیدواژه های اصلی شما قرار بگیرد.

 

۲.URL: آدرس وب‌سایت شما یا همان URL آن باید به صورت مستقیم بوده و حداقل یکی از کلیدواژه های شما در آن قرار داشته باشد. برای گرفتن نتایج بهتر از خط تیره (-) در میان واژه های استفاده کنید.

 

۳. تگ H1: تک H1 شما باید باید قابل جستجو بوده و در آن کلیدواژه قرار گیرد.

alt tag

۴. نام تصویر موجود در صفحه: شما باید با توجه به محتوا تصویری که از آن در صفحه استفاده کرده‌اید، کلیدواژه‌هایتان را در نام آن قرار دهید. البته فراموش نکنید که باید برای جدا کردن کلمات فقط از خط تیره (-)، بهره ببرید. این مهم در رتبه صفحه شما در موتور جستجوگر به شدت تاثیر می‌گذارد.

 

۵. متن جایگزیتن: متن جایگزین (Alt Text) در حقیقت جملاتی هستند که در حین بارگذاری نشدن یک تصویر، به جای آن تصویر به نمایش در می‌آیند و در مورد تصویر توضیحاتی را ارائه می‌دهند. سعی کنید بهترین توضیح از تصویر را در این قسمت ارائه دهید تا تاثیرش در سئو موثرتر باشد.

۷ روش برای سئو در کسب و کارهای کوچک

هر سالی که می‌گذرد، سئو با قوانینی که گوگل بروزرسانی می‌کند، پیچیده‌تر می‌شود. صاحبان کسب‌وکارهای کوچک از این کار بسیار کلافه شده‌اند چرا که زمان و منابع کافی برای بروزرسانی ندارند و برای رسیدن به هدف‌هایی که در این زمینه در نظر گرفته‌اند،‌ نمی‌رسند و گاهی دچار گمراهی نیز می‌شوند. در این مقاله ۷ روش برای سئو در کسب و‌ کارهای کوچک را بیان کرده‌ایم:

۱- سئو در محل سایت (on-site SEO) لازم است اما کافی نیست

بله، بهینه‌سازی تگ‌های صفحات، چارچوب سایت و سرعت بارگذاری صفحات مهم هستند. بسیاری از تجربیات نشانگر این امر بوده اند که این متغیرها در الگوریتم‌های گوگل خود را نشان می‌دهند.

اما دلسرد نشوید. شخصی را استخدام کنید تا ارزیابی کند و سایت را آماده کند. سپس حرکت کنید. بسیاری از کسب و کارهای کوچک در همین قدم اول گیر می کنند. اگر در این مورد بیشتر میخواهید بدانید این مقاله را مطالعه کنید.

 

۲- محتوای وب سایت و تجربیات آن بسیار مهم است

بسیار با این جمله مواجه بوده‌ایم که «محتوا، سلطان سئو است». اما آیا واقعاً چنین است؟

وب‌سایت شما بایستی مطالبی جذاب و خواندنی برای کاربران داشته باشد. اهمیت این موضوع وصف ناشدنی است. این کار به زمان صرف شده در سایت، تغییرات و سئو کمک می‌کند. (محتوای جذاب به اشتراک گذاری بیشتر و لینک شدن افراد دیگر نیز کمک می‌کند).

وب‌مسترهای کسب‌وکارهای کوچک نیز با برایشان این کار ضروری است تا چیزی ارزشمند در کسب‌وکار خود برای بیان داشته باشند. محتوای ضعیف ردپایی بد بر سئوی onsite و offsite می‌گذارد.

social-media-and-seo

۳- سر و صدا کردن در فضاهای اجتماعی

گوگل فعالیت‌هایی نظیر لینک‌دهی را قابل قبول می‌داند، چرا که این فعالیت‌ها از نظر کاربران پاسخی مثبت در پی داشته است. بدون یک المان جمعی، طعمه گذاری تنها با لینک دهی با بازاریابی محتوایی چندان قابل تمیز دادن نیست. توسعۀ یک جامعه (Community) (بهترین شرایط اجرای آن به صورت درون سایت است) می‌تواند بهترین روش برای طعمه گذاری لینک‌ها باشد، چرا که جامعۀ مجازی و فعالیت های درون آن برایتان کاری را انجام می‌دهد که هیچ مشاوری در زمینه سئو نمی‌تواند آن کار را صورت دهد.

این کار بایستی سازماندهی شده و طبیعی باشد تا به سئو کمک کند. اگر این توضیحات کافی نیست می‌تواند به روش «ایندکس گذاری معنایی پنهان» مراجعه کنید.

۴- پروفایل کسانی که به شما لینک می دهند را بدانید

اخیراً مباحثه‌ای در خصوص تغییر نقش متن‌های لنگری لینک شده (Anchor Text) در الگوریتم گوگل مطرح شده است.حتی اگر اهمیت آنها کمرنگ شوند، هنوز یک فاکتور قوی به حساب می‌آیند.

کسب‌و‌کارهای کوچک، پروفایل لینک های ورودی خود را بدانند. عدم لنگر به برند و توضیحات برندشان سیگنالی مشخص از دستکاری اشتباه برای لینک‌سازی است که رتبۀ آنها را نه تنها بالا نمی‌برد بلکه نتیجه معکوس نیز به دنبال خواهد داشت.

توضیح مترجم: برای مثال نام کسب‌وکار شما ایران تجارت است و در متنی که در سایت منتشر شده، قسمتی که با نام برند شما اشاره شده، متن دربارۀ ایران تجارت هایپرلینک شده است. اما این هایپرلینک به جای ارجاع بازدیدکننده به صفحۀ «درباره» به جای دیگری لینک می‌دهد تا بازدید آن صفحه را افزایش دهد.

بازارهای کسب‌وکارهای سالم، از طریق انتشار در رسانه‌ها و مباحثه در تالارهای گفتگو (Forums) با نام اصلی کسب‌وکار حضور می‌یابند که این کارها ردپایی خوب برجا خواهد گذاشت.

نقل قول از زبان همکاران نیز نشانه‌ای از یک پروفایل لینک‌دهی طبیعی است. کمپانی‌های قوی در کنار سایر برندهای قوی، در مطالب مختلف معرفی می‌شوند.

مقالاتی با یک لینک لنگری با وب‌سایتی که اعتباری پایین دارد کاری عبث و بیهوده است. گوگل این مقالات را بررسی می‌کند و برای لینک‌های مقالات، وزنی در نظر می گیرد و آنها را از الگوریتم خود حذف می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به بروزرسانی های پنگوئنی (Penguin Update) مراجعه کنید.

۵- برای محتوا بازاریابی کنید تا لینک های ورودی سایت را افزایش دهید.

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک به اندازه کافی برای آنکه بدانند، ۷۰% رتبه‌دهی موتورهای جستجو از طریق نتایج لینک‌های ورودی (یا Backlink) صورت می‌پذیرد، زرنگ هستند و با واقع بینی می‌پرسند: «از کجا می‌توانم بخرم؟!»

لینک‌های ورودی را نخرید! – این کار نیز ردپای بدی بر جای می‌گذارد.

بازاریابان کسب‌وکارهای کوچک نیاز به خرید لینک و بازاریابی محتوا دارند تا تاثیرات آن را در سایت خود مشاهده کنند. حقۀ این کار مبادله لینک است. اشخاصی که ارزش این کار را دارند را پیدا کنید و به آنها پیشنهاد تبادل لینک بدهید.

کیفیت محتوا، اطلاع رسانی، مباحثه یا تبادل، معمولاً راه‌هایی هستند که لینک‌های ورودی را به همراه می‌آورند و بدون شک سئوی قابل قبولی نیز به دنبال خواهند داشت.

۶- کیفیت در ازای کمیت

ارسال ایمیل‌های انبوه با هزینه پایین برای لینک‌دهی‌های فراوان می‌تواند بسیار وسوسه انگیز است. اما این کار به کاری شبیه است که کمپانی JCPenney آن را قبلا آزمایش کرده‌است. (برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید)

کسب و کارهای کوچک این قانون را دوست ندارند اما برای بالا بردن رتبه‌دهی سایت خود باید به آن احترام بگذارند.

seo-report

۷- گزارش های سئو را مطالعه کنید

صاحبان کسب‌وکارهای کوچک مشغله‌های زیادی دارند اما این دلیلی برای توجه نکردن به فعالیت‌های مشاور سئو آنها نیست. به چند دلیل بایستی گزارش‌های ماهانۀ سئو را مطالعه کنید:

* نتایج می‌توانند شما را به مسیر درستی هدایت کنند. منتظر معجزه نباشید و تنها پروسه‌ها را ماهیانه اجرا کنید.

* گزارش‌های ماهیانه تیم سئو، بایستی پروسه‌هایی منظم را نشان دهند. کسب‌وکارهای کوچک، نباید قدم‌های بلند برای این کار بردارند چرا که به اندازه کافی ریسک پیش رویشان وجود دارد.

 

نتیجه گیری

گوگل یک کامپیوتر عظیم است که به اطلاعاتی صحیح برای تصمیم‌گیری نیاز دارد و الگوریتم‌های متغیرهای بزرگ آن، بایستی به درستی درک شوند.

هنگامی که قواعد این بازی عوض شود، این تغییرات برای بهتر ساختن مرور لینک دهی‌ها و محتوای سایت است که برای سال‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از این ۷ روش پیروی کنید تا رتبه‌دهی بهتری کسب کنید و جماعتی را به دور برند خود جمع کنید و هر چیزی غیر از این را کنار بزنید.