سئو به زبان ساده

سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization و به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو می‌باشد.

در این مقاله، سئو (SEO) را با یک مثال ساده به را شما توضیح می‌دهیم.

تصور کنید که شما یک کتابدار هستید ولی نه یک کتابدار معمولی، شما یک کتابدار برای تمام کتاب‌های دنیا هستید. هرروز مردم برای پیدا کردن کتاب موردنظرشان به شما مراجعه می‌کنند، شما چطور آنها را راهنمایی می‌کنید و کتاب موردنظرشان را به آنها معرفی می‌کنید؟ شما برای این کار نیاز به یک سیستم دارید، شما باید بدانید که محتوای هر کتاب چیست و کتاب‌ها چه ارتباطی با یکدیگر دارند. سیستم شما نیازمند به‌کارگیری اطلاعات زیادی می‌باشد و ارائه بهترین جواب به کاربران کار آسانی نیست.

موتورهای جستجوگر مثل گوگل و بینگ، کتابداران اینترنت هستند. سیستم‌های آن‌ها اطلاعات تمام صفحات وب را جمع‌آوری می‌کنند تا بتوانند دقیق‌ترین نتایج را به کاربرانی که از این موتورهای جستجو استفاده کرده‌اند، ارائه دهند.

هر موتور جستجوگر یک دستورالعمل دارد که به آن الگوریتم می‌گوییم که به‌وسیله این الگوریتم، تمام اطلاعات را به نتایج جستجوی مفید تبدیل می‌کند.

حالا اگر شما یک وب‌سایت دارد، نتایج جستجو برای شما بسیار اهمیت دارد. وقتی‌که صفحات وب شما در نتایج جستجو رتبه بالاتر داشته باشند، کاربران بیشترب به وب‌سایت شما مراجعه خواهند کرد. راه رسیدن به رتبه بالاتر، اطمینان داشتن از مواد اولیه است که موتورهای جستجو برای الگوریتم‌های خود به آن‌ها نیاز دارند. تأمین این مواد اولیه را سئو (SEO) می‌گویند.

در ادامه با چند مورد از مواد اولیه آشنا می‌شویم.

۱ – کلمات

کلمات اهمیت بسیار زیادی دارند. موتورهای جستجوگر به تمام کلمات موجود در سایت اهمیت می‌دهند. مثلاً اگر کسی تعمیر کفش را جستجو کند، موتورهای جستجو می‌توانند نتایج را تنها به صفحاتی که درباره آن کلمات هستند محدود کنند.

۲- عنوان

هر صفحه وب باید یک عنوان داشته باشد. موتورهای جستجو توجه زیادی به‌عنوان صفحات دارند چون معمولاً عنوان صفحات را مانند عنوان یک کتاب در نظر می‌گیرند.

۳ – لینک

معمولاً وقتی صفحه‌ای از وب‌سایت در یک وب‌سایت دیگر لینک می‌شود، به این معناست که این صفحه محتوای مفیدی دارد. اگر تعداد لینک‌ها به وب‌سایت شما زیاد باشد، ارزش وب‌سایت شما ازنظر موتورهای جستجو بالا می‌رود و در جایگاه بهتری قرار خواهید گرفت. اما برخی کاربران با ایجاد لینک‌های جعلی و خرید لینک سعی دارند تا موتورهای جستجو را فریب دهند اما موتورهای جستجو اکثر اوقات آن‌ها را شناسایی می‌کنند و از فهرست نتایج جستجو حذف می‌کنند.

این موارد فقط تعدادی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر روی سئو سایت بودند البته باید در نظر داشته باشید که الگوریتم‌های موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر هستند و اطلاعات شما باید همیشه بروز باشد.

سئوی خوب به این معناست که وب‌سایت شما دارای محتوای خوب و بروز باشد و دستورالعمل‌های منتشرشده درزمینه سئو را رعایت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.